Optimaliseer je afbeeldingen voor Google

Zoekmachines kunnen geen afbeeldingen lezen. Daarom is het belangrijk tekst toe te voegen. Met optimale beschrijvingen van je afbeeldingen kan je hoger komen in de zoekresultaten van Google. Google kan niet zien wat er op je afbeeldingen staat, maar het indexeert wel de omschrijving van een afbeelding. Ook op die manier kan je site worden gevonden.

Een logische beschrijving van je afbeelding

Geef afbeeldingen een beschrijvende logische naam. Dus niet foto1.jpg of iets dergelijks maar noem een foto van je bedrijf bijvoorbeeld mijnbedrijf.jpg. naamgeving afbeeldingen

Gebruik de alt-tag

De alt-tag wordt getoond als een afbeelding niet laadt of nog niet is geladen. Zo kan iemand toch al een indruk krijgen van wat er op de afbeelding staat. Bovendien ‘ziet’ Google deze tekst ook.

De title-tag

Je kunt ook een titel gebruiken. De title-tag is de tekst die je ziet als je met je muis over een afbeelding gaat. Hiermee kan je afbeeldingen duidelijker maken voor je bezoekers. Door sleutelwoorden toe te voegen, hebben deze tags ook invloed op de ranking van je site. Je kunt in de titel een wat uitgebreidere omschrijving plaatsen dan in de alt tag.

Een voorbeeld

Bij een afbeelding van het pand van je bedrijf, kan je in de title-tag zetten: ‘Ons pand’, maar je kunt ook meer informatie geven. Geef eerst een indruk van wat er op de afbeelding staat en daarna een omschrijving van je dienst. Bijvoorbeeld: ‘Het pand van GePeCa Tekst en Web. Wij maken hier goede, gebruikersvriendelijke websites en heldere teksten’. Je geeft zo niet alleen een volledige beschrijving van de foto maar je optimaliseert ook de vindbaarheid van je foto.

Geplaatst in SEO Getagd met